Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
A090110545   Programa Magnet: Aliances per a l'èxit educatiu-3
2020-2021   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   15/10/2020 - 30/6/2021 (30 hores) de h a h
   ESC Rocafonda
   c. Tàrrega, 41 (Mataró) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei d'Innovació Educativa
  
  
  
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   La finalitat del programa és l'acompanyament del centre en un procés de canvi per recuperar una composició social equilibrada respecte el seu territori de referència.
  
Objectius   Planificar, executar i avaluar accions educatives d’aula juntament amb el partner que generin situacions d’aprenentatge que comportin indagació: Fer-pensar-comunicar.

Potenciar el treball d’equip dels diferents cicles per tal que, a través de la pràctica reflexiva, sorgeixin propostes educatives d’acord amb els principis Magnet.

Consolidar els cicles verticals com a eina per a l’acord de les línies de centre i la coherència i intencionalitat del projecte de centre.

Reflexionar i planificar situacions d’aprenentatge que comportin indagació: Fer-pensar-comunicar. Aprofundir en estratègies de Design Thinking i d’Espiral de Creació. Iniciar-se en estratègies com el debat socràtic i el Deeper Learning.

Crear, planificar, compartir i analitzar situacions d’aula per tal d’avançar cap a un aprenentatge més globalitzat i competencial.

Conèixer eines i estratègies d’ús de la tecnologia digital en la pràctica educativa d’aula. Dissenyar propostes d’aula amb la presència d’aquesta tecnologia i basades en els principis del TPAK.

Analitzar, dissenyar, posar en pràctica i avaluar propostes i dinàmiques per a la Jornada de Portes Obertes que promoguin la projecció del centre a l’entorn així com la implicació d’alumnes i famílies del centre en l’esdeveniment.

Iniciar-se en la gamificació i la seva aplicació a l’aula. Dissenyar una activitat gamificada per a la població del municipi com proposta de projecció del centre.

Crear un petit bulletí d’informació en què s’expliquin diferents iniciatives
  
Continguts   Accions eductives planificades amb el partner: disseny de la ciutat feliç, creació d’un mercat auto-gestionat i amb moneda pròpia, disseny d’artilugis per a la pràctica esportiva, pilotatge d’artilugis mòbils, etc.
Els racons, els espais, l’ABP: principis i aplicacions a l’aula.
La rúbrica com a eina d’avaluació compartida.
Els cicles verticals com a eina per a l’acord de les línies de centre i la coherència i intencionalitat del projecte de centre.
El debat socràtic i altres propostes de Deeper Learning.
Eines i estratègies d’ús de la tecnologia digital en la pràctica educativa d’aula (especialment: Google Classroom)
Les Jornada de Portes Obertes com a oportunitat per tal de promoure la projecció del centre a l’entorn així com la implicació d’alumnes i famílies del centre en l’esdevenimenLa gamificació: aplicació a l’aula. Disseny d’una activitat gamificada per a la població del municipi com proposta de projecció del centre.


El bulletí d’informació per a les famílies i el barri
  
Avaluació   Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
Disseny i aplicació d'una pràctica d'aula.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata
  
E-mail   xgeis@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent