A090110545 |
Programa Magnet: Aliances per a l'èxit educatiu-3 |
2020-2021 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
15/10/2020 - 30/6/2021 (30 hores) de h a h |
|
ESC Rocafonda |
|
c. Tàrrega, 41 (Mataró)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Innovació Educativa
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La finalitat del programa és l'acompanyament del centre en un procés de canvi per recuperar una composició social equilibrada respecte el seu territori de referència.
|
| |
Objectius |
Planificar, executar i avaluar accions educatives d’aula juntament amb el partner que generin situacions d’aprenentatge que comportin indagació: Fer-pensar-comunicar.
Potenciar el treball d’equip dels diferents cicles per tal que, a través de la pràctica reflexiva, sorgeixin propostes educatives d’acord amb els principis Magnet.
Consolidar els cicles verticals com a eina per a l’acord de les línies de centre i la coherència i intencionalitat del projecte de centre.
Reflexionar i planificar situacions d’aprenentatge que comportin indagació: Fer-pensar-comunicar. Aprofundir en estratègies de Design Thinking i d’Espiral de Creació. Iniciar-se en estratègies com el debat socràtic i el Deeper Learning.
Crear, planificar, compartir i analitzar situacions d’aula per tal d’avançar cap a un aprenentatge més globalitzat i competencial.
Conèixer eines i estratègies d’ús de la tecnologia digital en la pràctica educativa d’aula. Dissenyar propostes d’aula amb la presència d’aquesta tecnologia i basades en els principis del TPAK.
Analitzar, dissenyar, posar en pràctica i avaluar propostes i dinàmiques per a la Jornada de Portes Obertes que promoguin la projecció del centre a l’entorn així com la implicació d’alumnes i famílies del centre en l’esdeveniment.
Iniciar-se en la gamificació i la seva aplicació a l’aula. Dissenyar una activitat gamificada per a la població del municipi com proposta de projecció del centre.
Crear un petit bulletí d’informació en què s’expliquin diferents iniciatives
|
| |
Continguts |
Accions eductives planificades amb el partner: disseny de la ciutat feliç, creació d’un mercat auto-gestionat i amb moneda pròpia, disseny d’artilugis per a la pràctica esportiva, pilotatge d’artilugis mòbils, etc.
Els racons, els espais, l’ABP: principis i aplicacions a l’aula.
La rúbrica com a eina d’avaluació compartida.
Els cicles verticals com a eina per a l’acord de les línies de centre i la coherència i intencionalitat del projecte de centre.
El debat socràtic i altres propostes de Deeper Learning.
Eines i estratègies d’ús de la tecnologia digital en la pràctica educativa d’aula (especialment: Google Classroom)
Les Jornada de Portes Obertes com a oportunitat per tal de promoure la projecció del centre a l’entorn així com la implicació d’alumnes i famílies del centre en l’esdevenimenLa gamificació: aplicació a l’aula. Disseny d’una activitat gamificada per a la població del municipi com proposta de projecció del centre.
El bulletí d’informació per a les famílies i el barri
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
Disseny i aplicació d'una pràctica d'aula.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata
|
| |
E-mail |
xgeis@xtec.cat
|
| |
|
|